ناوبری سایت
کلاه ایمنی و نکات مربوط به خرید

کلاه ایمنی و نکات مربوط به خرید

 

نکات مهم هنگام خرید کلاه کاسکت

جنس کلاه: اولین نکته ای که باید در حین خرید کلاه کاسکت به آن توجه داشته باشید، جنس آن است. یک کلاه ایمنی برای موتورسوار از ۳ قسمت خارجی، داخلی و طلقی تشکیل شده، که باید محصول مورد نظر شما در تمامی این بخش ها از نظر استاندارد های روز دنیا، مقاومت مطلوبی داشته باشد. معمولا جنس بیرونی کلاه های کاسکت از فایبرگلاس، کامپوزیت، پلی کربنات و غیره بوده،که پوشش داخلی آن نیز از یونولیت طراحی شده است تا از وارد شدن ضربه به سر موتورسوار جلوگیری کند. طلق کلاه نیز عمدتا باید همچون شیشه جلوی خودرو عمل کند؛ یعنی هم از مقاومت بالایی برخوردار باشد و هم دید مناسبی برای موتورسواران ایجاد کند. ناگفته نماند امروزه طلق بسیاری از کلاه کاسکت ها کمی دودی طراحی می شوند تا نور مستقیم آفتاب چشمان موتورسواران را اذیت نکند.

وزن محصول:  یکی از نکات مهم کلاه کاسکت وزن آن است که باید بین 1400 تا 1800 گرم باشد، سبک بودن کلاه نشان از کیفیت بد کلاه در ساخت و نبود مقاومت کافی است، سنگین بودن کلاه موجب آسیب به گردن موتورسوار می شود. برند LS2 ،steelbird، ozone جز برند های استاندارد کلاه کاسکت می باشند.

متناسب با اندازه سر: یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که در هنگام خرید کلاه کاسکت باید به آن توجه کرد، سایز مناسب آن با ابعاد سر شما می باشد. چنانچه کلاه کاسکت تنگ و نسبت به سر فرد کوچک باشد، سبب کاهش هوشیاری فرد مورد نظر در هنگام موتورسواری می شود و اگر هم بزرگتر از اندازه سرش باشد، در حین حرکت، مدام جا به جا می شود و دید شخص را نسبت به جاده پیوسته تغییر می دهد. پس بهتر است با اطلاع از ابعاد سر خود اقدام به خرید یک کلاه کاسکت مجهز برای خودتان بکنید.

امتحان کردن آن: توصیه می کنیم پیش از خرید یک کلاه کاسکت ایمن و باکیفیت، حتما برای مدت زمانی بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه از آن بر روی سر خود استفاده کنید و اگر در این مدت دچار گرفتگی در نواحی پیشانی و یا درد در قسمت های مختلفی از سرتان شده اید، فورا کلاه را از سر خارج کرده و به سراغ خرید یک مدل و یا یک سایز دیگر از آن بروید.

قیمت کلاه کاسکت: امروزه عوامل زیادی بر روی قیمت کلاه کاسکت تاثیر می گذارد، از سبک و مدل یک کلاه کاسکت گرفته تا مواد بکار رفته در ساخت آن همگی از جمله دلایل ارزان و یا گران تمام شدن بهای یک کلاه کاسکت برای شما موتورسواران عزیز می باشد، منتها توجه داشته باشید که استفاده از یک کلاه کاسکت مناسب و مقاوم می تواند سبب دفع بسیاری از خطرات برای شما شود که با موتورسیکلت خود زیاد به این طرف و آن طرف می روید و در حقیقت نباید در خرید یکی کلاه کاسکت مناسب، خیلی خساست به خرج دهید!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
3 سال قبل

[…] در حین خرید کلاه کاسکت موتورسیکلت توجه کنید که آستر ضربه گیر در داخل آن وجود […]

سلام

21 1402-12-30
سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.